[Niedziela dla Włosów #1] Na ratunek Rudzielcom ^^

03:11 Unknown 0 Comments

Pierwsza niedziela dla włosów, którą opiszę na swoim blogu to tylko drobna pielęgnacja moich zniszczonych i wołających o obcięcie Rudzielców, ale to już nie długo...


Postawiłam dzisiaj na niewielką liczbę produktów.

1. Szampon : Skrzyp Polny z Farmony 

Skład : Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Equisetum Arvense, Cetrimonium Chloride, Sodium Chloride, Sodium Hydroxypropyl Oxidized Starch Succinate, Hydrolyzed Wheat Protein, Parfum, Phenoxyethanol, Benzoil Acid,Dehydroacetic Acid, Ethylhexylglycerin, Polyaminopropyl, Biguanide, Citric Acid, Disodium EDTA.

Tym razem użyłam mocno oczyszczającego moje włosy szamponu ze skrzypem polny. Zawiera on delikatne detergenty na bazie kokosu, a skrzyp polny działa na wypadanie włosów. Ja raczej nie mam problemów z nadmiernym wypadaniem, jednak zauważyłam, że mniej się łamią i jest ich jakby więcej. Do tego pojawiły się baby hair ;)

Jednak z tej serii wolę szampon Pokrzywowy, gdyż wydaję mi się, że lepiej radzi sobie z olejami i przedłuża świeżość włosów.

2. Maska : 

 tym razem ukręciłam ją z Rossmanowskiej maski Alterra Granat i Aloes do tego dołożyłam
trochę 100% soku z Aloesu oraz jedno żółtko jajka.

Skład maski Alterra Granat i Aloes :

Aqua, Alcohol*, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Glycerin, Glycine Soja Oil*, Sodium Lactate, Punica Granatum Seed Oil*, Butyrospermum Parkii Butter*, Carthamus Tinctorius Oil*, Ricinus Communis Oil*, Punica Granatum Extract*, Aloe Barbadensis Extract*, Acacia Farnesiana Extrakt*, Panthenol, Panthenyl Ethyl Ether, Lauroyl Sarcosine, Hydroxyethylcellulose, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Geraniol**, Citronelloll**, Citral**. (14.04.2011)

* składniki pochodzące z upraw ekologicznych

** naturalne olejki eteryczne


Maska ta jest dość specyficzna i gdy używam jej solo to włosy lepią mi się w takie strąki i są jak z gumy. Postarałam się to uratować i dołożyłam około 1 łyżeczki soku z aloesu oraz 1 żółtko(źródło protein) i muszę powiedzieć, że efekt był zadowalający.
Włosy były miękkie i wydaję mi się, że nie są już tak suche jak wcześniej. 

3. Płukanka z siemienia lnianego.


Po zmyciu maski użyłam tej płukanki aby odrobinę unieść włosy u nasady i spowodować aby włosy nie były oklapnięte/nie umyte...
Aby przygotować taką mieszankę potrzeba 2 łyżek siemienia lnianego, które zalewamy ok. 2 szklankami gorącej wody. Czekamy aż ostygnie i płuczemy nią włosy. Tej płukanki oczywiście nie spłukujemy i najlepiej poczekać aż włosy same po niej wyschną.

4. Wcierka Jantar na skalp oraz olej kokosowy na końcówki włosów ;)

Skład wcierki :
Aqua (Water), Propylene Glycol, Glucose, Amber Extract, Hedera Helix (Ivy) Extract, Lamium Album (White Nettle) Extract, Arnica Montana (Mountain Arnica) Flower Extract, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Arctium Majus (Burdock) Root Extract, Officinalis (Marigold) Flower Extract, Pinus Sylvestris (Pine) Bud Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Salvia Officinalis (Sage) Leaf Extract, Nasturtium Officinale (Watercress) Extract, Calendula Tropaeolum Majus (Nasturtium) Flower Extract, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Extract, Arginine, Biotin, Zinc Gluconate, Acetyl Tyrosine, Niacinamide, Panax Ginseng roqt Extract, Hydrolyzed Soy Protein, Calcium Pantothenate, Ornithine HCI, Polyquaternium-11, Citrulline, PEG-12 Dimethicone, Glucosamine HCI, Panthenol, Glyceryl Laurate, Tocopherol, Linoleic Acid, Retinyl Palmitate, Polysorbate 20, PEG-20, Zinc PCA, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Triethanolamine, Diazolidinyl Urea, Iodopropynyl Butylcarbamate, Parfum (Fragrance), Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool.
A tu moje włosy przed i po : 


Efekt - dość zadowalający. Włosy są miękkie, jakby zdrowsze i nie wyglądają na suche. Łatwiej mi się je układa i są lżejsze. Nie wiem czy dobrze to widać na zdjęciach, ale włosy są bardziej ujarzmione.
A do tego pięknie pachną aloesem  :D

A Wy Kochani jak dbacie o swoje włosy? ;)


~Kitsune

0 komentarze: